پشت پرده فروش پوشاک ارزان در فروشگاه ها

به گزارش پایگاه خبری سرمایه و بورس، بازار پوشاک در آستانه شب عید با چالش‌های متعددی روبرو است. از یک سو، کاهش قدرت خرید مردم و از سوی دیگر، عرضه پوشاک قاچاق و بی‌کیفیت، تولیدکنندگان داخلی را تحت فشار قرار داده است.

رکود در بازار پوشاک

با وجود نزدیک شدن به شب عید، بازار پوشاک رونق چندانی ندارد و بیشتر خرید و فروش‌ها مربوط به حراجی‌های زمستانه است. کاهش قدرت خرید مردم، پوشاک را از اولویت‌های اصلی خرید شب عید خارج کرده است.

عرضه پوشاک قاچاق و بی‌کیفیت

پوشاک قاچاق بنگلادشی با قیمت‌های بسیار پایین (حدود 200 هزار تومان) در بازار عرضه می‌شود. این پوشاک، کالای بنجل، فاسد، خراب، زده‌دار و بعضاً دست دوم است و به مصرف‌کننده آسیب می‌رساند. حاشیه سود بالای این پوشاک، حتی با افزایش نرخ ارز، تغییری در قیمت و بازار آن ایجاد نمی‌کند.

مشکلات تولیدکنندگان داخلی

عدم برنامه مشخص دولت برای صنعت پوشاک، تامین انرژی، نوسانات بازار ارز و قاچاق، از جمله مشکلات تولیدکنندگان داخلی است. همچنین طرح برخورد با پوشاک قاچاق متوقف شده است.

آسیب به مصرف‌کنندگان

مصرف‌کنندگان از شرایط نگهداری و حمل پوشاک قاچاق اطلاعی ندارند و ممکن است در معرض آسیب‌های بهداشتی قرار گیرند. در این شرایط ارز کشور برای واردات کالای نامناسب از کشور خارج می‌شود.

واکنش ها به ادعای یاشار سلطانی درباره گم شدن 61 تن طلا

دیوان محاسبات: 20 همت پول در حساب های وزارت راه وجود دارد

راهکارها

ممانعت از ورود کالای قاچاق در مبدا، مؤثرتر از جمع‌آوری آن از سطح عرضه است. مشکل اصلی در قیمت بالای پوشاک کاهش ارزش پول ملی است.

عرضه پوشاک قاچاق و بی‌کیفیت، تهدیدی جدی برای سلامت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی است. ضرورت برخورد جدی با قاچاق پوشاک و حمایت از تولیدکنندگان داخلی احساس می‌شود. با توجه به گفته‌های عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران، به نظر می‌رسد که تمرکز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیشتر بر قاچاق سوخت است. با توجه به این گزارش، مصرف‌کنندگان باید در هنگام خرید پوشاک، به کیفیت و اصالت کالا توجه بیشتری داشته باشند و از خرید پوشاک قاچاق و بی‌کیفیت خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *