تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۳
کد خبر : 16457

تقسیم سود ۱۰۵ تومانی در مجمع حکشتی

تقسیم سود ۱۰۵ تومانی در مجمع حکشتی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با حضور ۸۲.۹درصدی سهامداران برگزار شد و طی آن، گزارش عملکرد سال مالی گذشته و برنامه‌های آتی این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه و بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با حضور ۸۲.۹درصدی سهامداران برگزار شد و طی آن، گزارش عملکرد سال مالی گذشته و برنامه‌های آتی این شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

رشد حمل‌ونقل و توسعه خطوط بین‌المللی کشتیرانی

در این نشست اعلام شد که در سال مالی مورد گزارش، ۲۰ هزار TEU انواع کانتینر خریداری و به‌کار گرفته شده است. همچنین خطوط منظم کشتیرانی در بندر چابهار راه‌اندازی و بیش از ۸۸ هزار TEU کالا در این بندر جابه‌جا شده است. برای سال مالی جاری نیز پیش‌بینی جابه‌جایی ۱۳۰ هزار TEU کانتینر در این بندر انجام شده است.

حکشتی در حال حاضر مالک ۱۴۴ فروند شناور با ظرفیت ۵ میلیون تن و ۱۶۰۰ دستگاه واگن است. توسعه بازارهای بین‌المللی، برقراری سرویس به آفریقا، آمریکای لاتین و شرق هند، و همچنین حمل محصولات SOC از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در این دوره بوده است.

افزایش ۲۵درصدی حمل‌ونقل ریلی و توسعه همکاری‌های بندری

در حوزه حمل‌ونقل ریلی، شرکت از رشد ۲۵درصدی عملکرد نسبت به سال قبل خبر داد. همچنین قراردادهای عملیات و انبارداری کانتینر به‌صورت BOT در بنادر عباس، امام خمینی و منطقه ویژه عسلویه تمدید شده است.

ساخت شناورهای جدید و استفاده از سوخت کم‌سولفور داخلی

در راستای توسعه ناوگان، قرارداد ساخت ۱۴ فروند شناور با شیپیاردهای داخلی به امضا رسیده است. همچنین، تأمین حداکثری سوخت کم‌سولفور باکیفیت از منابع داخلی در دستور کار حکشتی قرار دارد تا هزینه‌های عملیاتی کاهش یابد و وابستگی خارجی محدود شود.

تمرکز بر کریدور شمال–جنوب و تأمین مالی ارزی

یکی از محورهای اصلی برنامه‌های آتی کشتیرانی، تقویت کریدور شمال–جنوب است. با تکمیل خط ریلی زاهدان–چابهار، ظرفیت جابه‌جایی کالا در این مسیر به‌طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. همچنین شرکت اعلام کرد که تأمین مالی ارزی از طریق انتشار اوراق بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته و مقدمات آن فراهم شده است.

تأثیر تحریم‌ها و تقسیم سود میان سهامداران حکشتی

در ادامه جلسه، مدیران شرکت به تأثیر مستقیم تحریم‌ها بر صادرات و واردات و در نتیجه بر فعالیت‌های کشتیرانی اشاره کردند. کاهش حجم مبادلات، هزینه تمام‌شده را بالا برده و فضای رقابتی را برای حکشتی دشوار کرده است. با این حال، در پایان جلسه و پس از تصویب صورت‌های مالی، مجمع تصمیم گرفت به ازای هر سهم ۱۰۵۰ ریال سود نقدی میان سهامداران توزیع کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.