افزایش سرمایه تپسی در انتظار تأیید سازمان بورس
به گزارش پایگاه خبری سرمایه و بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) با حضور ۷۴.۵۵ درصدی سهامداران در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۴ برگزار شد. در این نشست، علاوه بر تصویب صورتهای مالی، آخرین وضعیت افزایش سرمایه تپسی و برنامههای توسعهای سال جدید نیز تشریح شد.
افزایش سرمایه تپسی؛ همچنان در انتظار سازمان بورس
یکی از مهمترین موضوعات مطرحشده در مجمع، وضعیت نامشخص افزایش سرمایه تپسی به ۲ همت بود. به گفته مدیران شرکت، همچنان منتظر تأیید سازمان بورس هستند. علت تأخیر، تغییر رویکرد سازمان بورس در مورد مخارج انتقالی اعلام شده که موجب ارسال پرونده به کمیتههای تخصصی جهت بازنگری شده است.
مدیران هشدار دادند که در صورت عدم تحقق افزایش سرمایه، ساختار مالی تپسی دچار مشکل خواهد شد.
نماینده سازمان بورس نیز در پاسخ اعلام کرد که ابهامات موجود برای جامعه حسابداران رسمی ارسال شده اما تاکنون پاسخی دریافت نشده است.
عملکرد تپسی در سال ۱۴۰۳/ عبور از یک میلیون سفر روزانه
در گزارش عملکرد، تپسی موفق شد در سال ۱۴۰۳ از مرز یک میلیون سفر روزانه عبور کند. همچنین بر اساس آمار ارائهشده، این شرکت ۵۵ درصد سهم بازار از نظر تعداد سفرها و ۷۰ درصد از نظر ارزش ریالی را در سال گذشته در اختیار داشته است.
تقسیم سود ۶۸۱۰ ریالی در مجمع سیمان آبیک
مجمع محصولات کاغذی لطیف ۱۲۰ ریال سود تقسیم کرد
برنامههای تپسی برای سال ۱۴۰۴/توسعه سوپراپ و سرویسهای جدید
در بخش دیگری از مجمع، برنامههای توسعهای تپسی برای سال ۱۴۰۴ تشریح شد که شامل موارد زیر است:
-
تکمیل سبد خدمات و توسعه کسبوکارهای سوپراپلیکیشن تپسی
-
ارائه سرویسهای اقتصادی و سفرهای ترکیبی با هدف جذب اقشار مختلف
-
توسعه جغرافیایی با برنامهریزی برای ورود به ۱۲ شهر جدید تا پایان سال
همچنین اعلام شد که شرکت برنامهای برای ورود به حوزه پرداخت ندارد.
سود نقدی سهام تپسی در سال ۱۴۰۳
با تصویب صورتهای مالی، مجمع تصمیم گرفت ۸۵ ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم کند.
افزایش سرمایه تپسی همچنان در هالهای از ابهام قرار دارد و شرکت منتظر نظر نهایی سازمان بورس است. در صورتی که این افزایش سرمایه به نتیجه نرسد، ممکن است ساختار مالی شرکت تحت فشار قرار گیرد. در کنار این چالش، تپسی توانسته است در سال ۱۴۰۳ عملکردی موفق از نظر افزایش سهم بازار حملونقل اینترنتی ارائه کند و برنامههایی برای توسعه سرویسها و بازار جغرافیایی در دستور کار دارد.