قیمت خودرو امروز ۲۳تیر ۱۴۰۴ | افزایش شکاف قیمتی بازار و کارخانه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه و بورس، قیمت خودرو امروز شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۴ در حالی اعلام شد که رکود در بازار آزاد خودرو بیش از گذشته محسوس است. با وجود افزایش قیمت کارخانهای برخی محصولات در هفتههای اخیر، به دلیل کاهش تقاضا و عدم بهروزرسانی قیمت برخی خودروها، همچنان شکاف میان نرخ کارخانه و بازار آزاد حفظ شده است.
قیمت خودروهای داخلی امروز
بررسی قیمت روز خودروهای داخلی نشان میدهد که ریرا، نخستین کراساوور ملی، بیشترین اختلاف قیمت میان نرخ کارخانه و بازار را دارد. این خودرو که قیمت کارخانه آن در فروردین امسال یک میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان اعلام شده بود، امروز در بازار آزاد با قیمت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان معامله میشود. این اختلاف قیمتی ۵۳۷ میلیون تومانی ناشی از عدم اعلام قیمت جدید از سوی خودروساز است.
در رتبه بعدی، شاهین G از محصولات سایپا قرار دارد که با قیمت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در بازار عرضه شده، در حالی که بهای کارخانهای آن به مراتب پایینتر است. اختلاف قیمت این خودرو در حال حاضر ۲۹۴ میلیون تومان برآورد میشود.
سهند E اتوماتیک نیز دیگر خودرویی است که امروز در پلتفرمهای خرید و فروش خودرو با نرخ ۸۵۰ میلیون تومان آگهی شد. این در حالی است که قیمت کارخانهای این مدل تنها ۶۱۷ میلیون تومان است. به این ترتیب، سهند E نیز با حاشیه سودی معادل ۲۳۲ میلیون تومان در بازار معامله میشود.
پاسخ رسمی درباره سهام تودلی سایپا به سازمان بورس ارسال شد
واگذاری سهام سایپا طبق دستور سران قوا ادامه مییابد
قیمت خودروهای مونتاژی در بازار آزاد
در بخش خودروهای مونتاژی، هایما 7X با اختلاف قیمتی ۱۷۲ میلیون تومان میان نرخ بازار و کارخانه، یکی از گزینههای پرسود به شمار میرود. قیمت کارخانهای این خودرو حدود یک میلیارد و ۹۹۸ میلیون تومان اعلام شده، در حالی که در بازار آزاد به مبلغ دو میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان عرضه میشود.
برخی خودروهای مونتاژی نیز امروز با افت قیمت قابلتوجهی روبرو بودند. اکستریم TXL با کاهش ۹۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، اکنون با قیمت چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در بازار موجود است.
چانگان CS55 نیز کاهش قیمت ۶۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و نرخ روز آن در بازار آزاد به دو میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان رسید.
جمعبندی بازار خودرو در ۲۳ تیر
بازار خودرو در روز ۲۳ تیر با تعمیق رکود و کاهش تقاضا همراه بود. حاشیه سود بالا در برخی خودروهای داخلی و مونتاژی، همچنان انگیزههایی برای فروشندگان ایجاد کرده، اما روند کلی بازار نشانهای از ثبات و تعادل ندارد. ادامه این وضعیت میتواند در روزهای آینده نیز موجب نوسانات قیمتی در برخی مدلها شود.