اپل، مایکروسافت، گوگل و آمازون 4برند برتر جهان در سال ۲۰۲۵

تازهترین گزارش موسسه Brand Finance درباره رتبهبندی برندهای جهانی در سال ۲۰۲۵ نشان میدهد که شرکتهای فناوری آمریکایی همچنان بر صدر فهرست ارزشمندترین برندهای جهان تکیه زدهاند. در این میان، اپل، مایکروسافت، گوگل و آمازون چهار جایگاه نخست را از آن خود کردهاند و بهتنهایی حدود ۱.۸ تریلیون دلار از ارزش کل برندهای جهانی را در اختیار دارند.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه و بورس، تازهترین گزارش موسسه Brand Finance درباره رتبهبندی برندهای جهانی در سال ۲۰۲۵ نشان میدهد که شرکتهای فناوری آمریکایی همچنان بر صدر فهرست ارزشمندترین برندهای جهان تکیه زدهاند. در این میان، اپل، مایکروسافت، گوگل و آمازون چهار جایگاه نخست را از آن خود کردهاند و بهتنهایی حدود ۱.۸ تریلیون دلار از ارزش کل برندهای جهانی را در اختیار دارند.
تداوم سلطه برندهای فناوری آمریکا
طبق این گزارش، اپل با ارزش ۵۷۴.۵ میلیارد دلار برای چندمین سال متوالی عنوان ارزشمندترین برند جهان را حفظ کرده است. پس از آن، مایکروسافت با ۴۶۱.۱ میلیارد دلار، گوگل با ۴۱۳.۰ میلیارد دلار و آمازون با ۳۵۶.۴ میلیارد دلار در رتبههای دوم تا چهارم جای دارند. والمارت نیز با ارزشی معادل ۱۳۷.۲ میلیارد دلار در جایگاه پنجم قرار گرفته و تنها برند غیرفناوری در میان پنج برند نخست است.
جهش چشمگیر انویدیا در سال ۲۰۲۵
یکی از تحولات قابلتوجه در این فهرست، صعود انویدیا به جمع ده برند برتر جهان است. این شرکت برای نخستین بار توانست با ارزش ۸۷.۹ میلیارد دلار به ردههای بالای جدول برسد. رشد تقریبا دوبرابری ارزش برند انویدیا در مقایسه با سال گذشته، نتیجه مستقیم نقش برجسته این شرکت در صنعت سختافزارهای هوش مصنوعی و توسعه مراکز داده و محصولات مصرفی مرتبط با آن است.
سلطه فناوری بر اقتصاد جهانی
شش برند از میان ده برند نخست جهان، آمریکایی و متعلق به حوزه فناوری هستند. این برندها شامل اپل، مایکروسافت، گوگل، آمازون، متا و انویدیا میشوند که مجموع ارزش آنها بیش از ۲.۱ تریلیون دلار برآورد شده است. این موضوع نشان میدهد که فناوری نهتنها موتور محرک اقتصاد آمریکا بلکه ستون اصلی اقتصاد جهانی در دهه جدید است.
تداوم قدرت برندهای چینی در رتبهبندی جهانی
در کنار شرکتهای آمریکایی، چین نیز جایگاه قدرتمند خود را در این فهرست حفظ کرده است. برند تیکتاک در رتبه هفتم جهانی قرار دارد و ارزش آن نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. در مجموع، چین با داشتن ۷ برند در میان ۲۵ برند برتر و ۶۹ برند در فهرست ۵۰۰ برند ارزشمند جهان، دومین کشور قدرتمند در عرصه برندینگ بینالمللی محسوب میشود.
جایگاه برندهای اروپایی و آسیایی
در رتبهبندی ۲۰۲۵، آلمان با سه برند در میان ۲۵ برند برتر سومین کشور پیشرو به شمار میرود. با این حال، در فهرست ۵۰۰ برند برتر، ژاپن با ۳۶ برند و فرانسه با ۳۵ برند جایگاه بهتری از آلمان با ۲۷ برند دارند که نشاندهنده رقابت فشرده برندهای اروپایی و آسیایی در سطح جهانی است.
برچسب ها :آمازون ، اقتصاد جهان ، برند ، برندهای برتر ، شرکت اپل ، گوگل
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0