تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴ - ۹:۴۹
کد خبر : 19185

سردرگمی خانوارها؛ چرا کالابرگ همه دهک‌ها واریز نشد؟

سردرگمی خانوارها؛ چرا کالابرگ همه دهک‌ها واریز نشد؟

مرحله پنجم طرح کالابرگ الکترونیکی با شارژ اعتبار سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی آغاز شده، اما برخلاف برخی اخبار منتشرشده، اعتبار این مرحله هنوز شامل همه دهک‌های اول تا سوم نشده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز تنها بخشی از مشمولان یعنی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اعتبار جدید دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه و بورس، مرحله پنجم طرح کالابرگ الکترونیکی با شارژ اعتبار سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی آغاز شده، اما برخلاف برخی اخبار منتشرشده، اعتبار این مرحله هنوز شامل همه دهک‌های اول تا سوم نشده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد امروز تنها بخشی از مشمولان یعنی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اعتبار جدید دریافت کرده‌اند.

آغاز مرحله پنجم فقط برای خانوارهای تحت پوشش

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود مرحله پنجم از شنبه ۱۵ آذر برای خانواده‌های دهک‌های ۱ تا ۳ که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند فعال می‌شود. با وجود این توضیح، انتشار اخبار نادرست موجب شد بسیاری از یارانه‌بگیران این دهک‌ها که تحت پوشش نیستند به فروشگاه‌ها مراجعه کنند، اما با عدم واریز اعتبار مواجه شوند.

مشمولان دیگر دهک‌ها باید منتظر گام دوم باشند

پیگیری‌ها نشان می‌دهد فقط تحت‌پوششی‌ها در گام اول اعتبار دریافت کرده‌اند و واریز برای سایر یارانه‌بگیران دهک‌های اول تا سوم طی روزهای آینده انجام خواهد شد. طبق برنامه، اعتبار کالابرگ دهک‌های چهارم تا هفتم نیز حدود دو هفته دیگر پرداخت می‌شود.

افزایش مبلغ کالابرگ در مرحله پنجم

اعتبار مرحله جدید برای دهک‌های نخست از ۵۰۰ هزار تومان به ۶۲۰ هزار تومان برای هر نفر افزایش یافته است. این افزایش برای خانوارها بر اساس تعداد اعضا اعمال شده و سقف واریزی به شرح زیر است:
خانوار یک‌نفره ۶۲۰ هزار تومان
دو نفره ۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان
سه‌نفره ۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان
چهارنفره ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان
پنج‌نفره ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

امکان خرید از ۲۶۰ هزار فروشگاه

مشمولان می‌توانند اعتبار خود را در ۲۶۰ هزار فروشگاه فعال و ۱۱ فروشگاه زنجیره‌ای برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی از جمله لبنیات، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت، برنج و روغن استفاده کنند.

ویژگی‌های مرحله پنجم کالابرگ

خرید بدون محدودیت برند
امکان خرید مرحله‌ای و بدون الزام مصرف یک‌باره
اعتبار قابل استفاده تا پایان اسفند ۱۴۰۴
تنوع برند و آزادی انتخاب کالا

روش‌های استعلام مانده اعتبار

اپلیکیشن «شما»
کد دستوری ‎#۱۴۶۳۵۰۰*
پیامک ماهانه از سرشماره V.Refah
تماس با مرکز پاسخگویی ۶۳۶۹–۰۲۱

وزارت رفاه تأکید کرده پیامک معتبر فقط از سرشماره V.Refah ارسال می‌شود و سایر پیامک‌ها قابل استناد نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.