مدیرعامل ایران خودرو: تحول در راه است؛ از کیفیت تا خروج از زیان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه و بورس، در کنفرانس خبری اخیر ایران خودرو، مدیرعامل جدید این شرکت به تشریح برنامههای تحولآفرین و راهکارهای خروج از زیان پرداخت. او با تأکید بر اهمیت کیفیت محصولات و رضایت مشتریان، از برنامههای استراتژیک برای بهبود عملکرد این شرکت خودروسازی سخن گفت.
مدیرعامل ایران خودرو در ابتدا با اشاره به برنامهریزیهای صورت گرفته، گفت: “از زمان استقرار تیم مدیریتی جدید، برنامههای میانمدت و بلندمدت برای ایرانخودرو تدوین شده است.” وی در ادامه با تاکید بر کیفیت محصولات گفت: “فعالیت خود را با تأکید بر ارتقای کیفیت آغاز کردهایم و در تلاش هستیم محصولات در حال تولید را به سطح استانداردهای کیفی مطلوب برسانیم.” او همچنین به تعهدات این شرکت در قبال مشتریان اشاره کرد و گفت: “نسبت به محصولاتی که قبلاً به مردم واگذار شده، پاسخگو بوده و موظف هستیم مشکلات کیفی این خودروها را بهطور کامل برطرف کنیم.”
رضایت مشتریان و کاهش هزینهها؛ دو رکن اساسی برنامههای ایران خودرو
مدیرعامل ایران خودرو رضایت مشتریان را از دغدغههای اصلی این شرکت دانست و افزود: “همزمان با ارتقای کیفیت، کاهش هزینهها نیز در برنامههای ما قرار دارد.” او در خصوص صرفهجوییهای صورت گرفته گفت: “در سه هفته اخیر که هیئتمدیره جدید مستقر شده، توانستهایم حدود ۲۵ میلیون دلار در خریدها صرفهجویی کنیم.”
تولید داخلی گیربکسهای اتوماتیک و هیبریدی؛ گامی در جهت خودکفایی
وی در خصوص تامین گیربکس های اتوماتیک گفت: “در حال حاضر ۱۰۰درصد گیربکسهای اتوماتیک از خارج تأمین میشود، اما برای نخستین بار برنامهای جهت تولید داخلی گیربکسهای اتوماتیک و هیبریدی در دستور کار قرار گرفته است. شب گذشته یکی از سالنهای بلااستفاده کارخانه که سابقاً محل تولید موتور پیکان بود، بازگشایی شد. این سالن به زودی به خط تولید مدرنترین گیربکس هیبریدی مجهز خواهد شد.”
افزایش تولید و خروج از زیان؛ اهداف بلندمدت ایران خودرو
مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به تولید خودرو گفت: “در راستای کاهش مصرف سوخت، برنامه کوتاهمدتی برای تولید خودروهای هیبریدی آغاز شده است. در هفته گذشته، ایرانخودرو موفق به تولید روزانه ۳.۵۵۰ دستگاه خودرو شد که تمامی این خودروها نیز تجاریسازی شده و روانه بازار شدند. توانایی تولید ۶۰هزار دستگاه در ماه را داریم و به همین میزان هم میتوانیم عرضه داشته باشیم. اما این زمانی اتفاق رخ میدهد که ما ضرر ندهیم؛ وقتی ضرر بدهیم، قطعاً با افت تولید هم مواجه میشویم.”
وی در خصوص وضعیت مالی شرکت گفت: “برای سال جاری برنامهای جهت خروج از زیان نداریم؛ چرا که زمان کافی باقی نمانده است. یکی از مشکلات اصلی، تأخیر در اجرای قیمتگذاری دستوری است که تأثیر مستقیم بر زیان شرکت دارد. طی دو ماه گذشته و با پیگیریهای ایرانخودرو و همکاری وزارت صمت و سازمان گسترش، افزایش قیمت حدود ۳۰ تا ۳۵درصدی برای محصولات اعمال شد که تا حدی زیان شرکت را کاهش داد. اگر روند افزایش نرخ محصولات متناسب با افزایش هزینهها دنبال نشود، زیاندهی ایرانخودرو ادامه خواهد یافت.”
این اظهارات نشاندهنده رویکرد جدید ایرانخودرو در مواجهه با چالشهای موجود و تلاش برای بهبود عملکرد و جلب رضایت مشتریان است.