تاخیر در تحویل خودروهای ثبتنامی؛ خریداران میان «تفاهم با خودروساز» و «شکایت»

روند تاخیر در تحویل خودروهای ثبتنامی که در ماههای اخیر به یکی از مهمترین گلایههای خریداران تبدیل شده، همچنان ادامه دارد. بسیاری از مشتریان خودروهای داخلی و مونتاژی با وجود پرداخت کامل وجه از ابتدای سال، هنوز خودروی خود را تحویل نگرفتهاند؛ در حالی که برخی از این تاخیرها حتی از شش ماه نیز عبور کرده است.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه و بورس، روند تاخیر در تحویل خودروهای ثبتنامی که در ماههای اخیر به یکی از مهمترین گلایههای خریداران تبدیل شده، همچنان ادامه دارد. بسیاری از مشتریان خودروهای داخلی و مونتاژی با وجود پرداخت کامل وجه از ابتدای سال، هنوز خودروی خود را تحویل نگرفتهاند؛ در حالی که برخی از این تاخیرها حتی از شش ماه نیز عبور کرده است.
سردرگمی خریداران و نبود پاسخ شفاف از خودروسازان
بر اساس گزارشها، تعدادی از خریداران در تماس با رسانهها از بیخبری کامل نسبت به زمان تحویل خودرو و نحوه پرداخت خسارت دیرکرد گلایه دارند. بسیاری از آنان میگویند اطلاعرسانی دقیق از سوی شرکتهای خودروسازی صورت نمیگیرد و برای دریافت جریمه تاخیر نیز باید مسیرهای طولانی و پیچیده شکایت را طی کنند.
واکنش وزارت صمت به تخلف خودروسازان
در واکنش به این موضوع، محمدصادق مفتح، قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، تاخیر در تحویل خودرو را مصداق تخلف دانست و گفت: «وقتی خودروسازان در زمان تعهدشده خودرو را تحویل ندهند، مرتکب تخلف شدهاند و این موضوع قابل پیگیری است.» او تاکید کرد که مشتریان دو مسیر برای پیگیری حقوق خود دارند.
گزینه اول: تفاهم با خودروساز
مفتح توضیح داد که در گام نخست، خریداران میتوانند با خودروساز مربوطه وارد مذاکره شوند و در صورت توافق، خودرو و خسارت دیرکرد را دریافت کنند. او این روش را سریعتر و کمهزینهتر دانست اما تاکید کرد که نتیجه نهایی به تصمیم خریدار بستگی دارد.
گزینه دوم: شکایت به سازمان حمایت از حقوق مصرفکننده
قائممقام وزیر صمت همچنین خاطرنشان کرد: «در صورتی که خریداران تمایل به تفاهم نداشته باشند یا نتیجهای حاصل نشود، میتوانند شکایت خود را به سازمان حمایت از حقوق مصرفکننده و تولیدکننده ارائه دهند تا موضوع از مسیر قانونی پیگیری شود.» او افزود که این سازوکار شامل واردکنندگان خودرو نیز میشود و همه عرضهکنندگان موظفاند در تاریخ تعهدشده خودرو را تحویل دهند.
با ادامه تاخیرها و افزایش نارضایتی خریداران، انتظار میرود وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرفکننده بهزودی سازوکار دقیقتری برای نظارت بر تعهدات خودروسازان و الزام آنها به تحویل بهموقع خودروها اعلام کنند.
برچسب ها :پیش فروش خودرو ، خودرو ، خودروسازان ، فروش خودرو
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0