اصلاح آیین‌نامه واردات خودروهای نو و کارکرده؛ تغییرات جدید در شرایط واردات

به گزارش پایگاه خبری سرمایه و بورس، سخنگوی دولت، فاطمه مهاجرانی، در حاشیه نشست هیئت دولت از اصلاحات جدید در آیین‌نامه واردات خودروهای نو و کارکرده خبر داد. این اصلاحات، به‌ویژه در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۳ انجام شده است و به نظر می‌رسد تأثیر زیادی بر بازار خودروهای وارداتی داشته باشد.

تاریخچه واردات خودروهای کارکرده: چه تغییراتی تا پیش از این اعمال شد؟

پیش از اصلاحات اخیر، واردات خودروهای کارکرده به کشور با محدودیت‌هایی همراه بود. طبق مصوبه قبلی، خودروهایی که وارد کشور می‌شدند باید دارای سن کمتر از پنج سال و کارکرد کمتر از ۸۰ هزار کیلومتر می‌بودند. این محدودیت‌ها در ابتدا برای حمایت از صنعت خودرو و جلوگیری از واردات خودروهای با عمر بالا و کم‌کیفیت به کشور وضع شده بود.

اما حالا، به دنبال اصلاحات جدید در آیین‌نامه واردات خودرو، شرایط واردات خودروهای نو و کارکرده تغییراتی داشته است. به طور مشخص، شرط سن خودرو همچنان بر روی کمتر از پنج سال باقی‌مانده، اما برخی دیگر از ویژگی‌های فنی خودرو به کارگروه‌های تخصصی واگذار شده است. این کارگروه‌ها، بر اساس شماره شناسایی خودرو و استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران، شرایط فنی خودروها را بررسی و تعیین می‌کنند.

تأثیر این تغییرات بر بازار خودروهای وارداتی

این اصلاحات می‌تواند بازار خودروهای وارداتی را دگرگون کند. با کاهش محدودیت‌های قبلی و انتقال بخشی از تصمیم‌گیری‌ها به کارگروه‌های تخصصی، احتمال واردات خودروهای متنوع‌تر و باکیفیت‌تر وجود دارد. همچنین این تغییرات می‌تواند موجب افزایش رقابت در بازار خودروهای وارداتی و در نتیجه، بهبود کیفیت و کاهش قیمت‌ها شود.

2 thoughts on “اصلاح آیین‌نامه واردات خودروهای نو و کارکرده؛ تغییرات جدید در شرایط واردات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *