رشد ۲۹ تا ۴۵ درصدی برندهای آرایشی کیمیا تک

به گزارش پایگاه خبری سرمایه و بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دارویی آرایشی بهداشتی آریان کیمیا تک (نماد کیمیا تک) با حضور بیش از ۷۸ درصدی سهامداران برگزار شد. در این مجمع، گزارش عملکرد مالی سال گذشته، وضعیت برندهای زیرمجموعه، چالش‌های پیش روی شرکت و برنامه‌های توسعه‌ای در سال جاری ارائه شد. همچنین در پایان جلسه، سود تقسیمی ۶۰۰ ریالی به ازای هر سهم به تصویب رسید.

رشد فروش برندهای زیرمجموعه در سال ۱۴۰۳

در سال مالی گذشته، برند مای با فروش ۱.۷ همت رشد ۲۱ درصدی را تجربه کرد. برند شون با ۱.۵ همت فروش، رشد ۲۷ درصدی داشت. کالیستا با حدود ۴۰۰ میلیارد تومان فروش، ۲۹ درصد رشد کرد. نئودرم با فروش ۲۲۴ میلیارد تومان، رشد ۳۶ درصدی و برند نوت با ۱۵۰ میلیارد فروش، رشد ۴۵ درصدی داشتند. استقبال بازار از محصولات گیاهی سهم مهمی در رشد برند شون ایفا کرده است.

عملکرد شرکت در شبکه فروش و توزیع

در مجموع حدود ۴ همت فروش از طریق سازمان فروش ثبت شد و شرکت توانست ۹۰ درصد گالری‌ها را تحت پوشش قرار دهد. همچنین فروش در فروشگاه‌های بزرگ به ۸۷۵ میلیارد تومان رسید. آریان کیمیا تک از معدود شرکت‌هایی است که هر ۵ دسته محصول آرایشی بهداشتی را به‌طور کامل تولید می‌کند.

شاخص‌های مالی شرکت در سال گذشته

جمع دارایی‌های شرکت کیمیا تک در پایان سال گذشته به ۶۱۰۰ میلیارد تومان رسید. سود خالص شرکت ۱.۱ همت، سود عملیاتی ۱.۵ همت، سود ناخالص ۲.۵ همت و فروش خالص ۴.۸ همت گزارش شد.

اقدامات توسعه‌ای و راهبردهای آتی

سال ۱۴۰۳ برای شرکت سالی پرتحول بود؛ رشد ۲۲ درصدی فروش، رشد ۱۳ درصدی سود خالص، لانچ حدود ۸۰ محصول جدید شامل محصولات آقایان و بانوان، و ارتقاء سطح مکانیزاسیون خطوط تولید از جمله فعالیت‌های شاخص این سال بود.

۸ ریال سود نقدی برای هر سهم آپ در مجمع سالیانه

پیش‌بینی بورس فردا 17تیر 1404؛ ادامه تردید یا آغاز بازگشت؟

چالش‌های ارزی و فشارهای هزینه‌ای

یکی از دلایل کاهش حاشیه سود، حذف ارز دولتی در سال ۱۴۰۳ بود. طی نیمه اول سال، تمام خریدها از طریق ارز نیما انجام شد. در کنار آن، نرخ مؤثر بهره اوراق و تسهیلات بانکی به حدود ۵۰ درصد رسید که فشار زیادی بر هزینه‌های مالی شرکت وارد کرد. همچنین اغلب فروشگاه‌های زنجیره‌ای (به جز افق کوروش) در پرداخت‌ها با مشکل مواجه بودند که بر نقدینگی شرکت تأثیر منفی داشت.

عملکرد شرکت آترا در حوزه عطر

شرکت آترا به‌طور تخصصی در زمینه تولید عطر فعالیت دارد و با اینکه کیمیا تک سابقه طولانی در این بخش ندارد، اکنون مالک ۷۰ درصد از سهام آترا است. توسعه این بخش یکی از اولویت‌های آینده شرکت خواهد بود.

پیش‌بینی فروش و تأثیر حوادث مقطعی

پیش‌بینی فروش شرکت در سال جاری ۶.۹ همت اعلام شد. با وجود زیان ۴۰۰ میلیارد تومانی ناشی از جنگ ۱۲ روزه و بسته بودن گالری‌ها، شرکت در تلاش است تا به این هدف دست یابد. در این مدت، اولویت خرید مردم عمدتاً کالاهای ضروری بود و محصولات آرایشی و بهداشتی کمتر مورد توجه قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *