واگذاری ایران خودرو این بار جدی است
به گزارش سرمایه و بورس، علی کشوری، عضو و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، در اظهاراتی درباره واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی، این تصمیم را “تصمیم مجموعه نظام” خواند و تاکید کرد که این تصمیم با فضاسازی رسانهای قابل تغییر نیست. وی همچنین شایعات مربوط به جمعآوری ۱۴۰ امضا برای جلوگیری از این واگذاری را تکذیب کرد.
ایران خودرو؛ حیاط خلوت مدیران یا قربانی منافع ملی؟
کشوری با اشاره به بحثهای اخیر درباره واگذاری ایران خودرو، این شرکت را “حیاط خلوت برخی مدیران انتخاباتی یا سیاسی” خواند و افزود: “آنچه هیچگاه مورد توجه قرار نگرفته منافع ملی است.” وی تاکید کرد که ایران خودرو باید به سهامداران واقعی خود واگذار شود تا از وضعیت زیانبار کنونی خارج شود.
زیان انباشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی؛ زنگ خطری برای صنعت خودرو
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به زیان انباشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو، این رقم را “شوخی” ندانست و اظهار داشت که این زیان روز به روز افزایش مییابد. وی مدل فعلی ایران خودرو را “شکست خورده” توصیف کرد و گفت: “هم مردم ناراضیاند و هم مدیران ایران خودرو و حتی مسئولان.”
مقابله با ذینفعان وضع موجود؛ تصمیمی قاطع برای آینده صنعت خودرو
کشوری با بیان اینکه “جریانی که سود خود را در تداوم وضعیت شکست خورده فعلی ایران خودرو میبیند” تلاش زیادی برای مقابله با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی انجام داده است، تاکید کرد که این تصمیم “تصمیم مجموعه نظام” است و با فضاسازی رسانهای قابل تغییر نخواهد بود.
تکذیب شایعه جمعآوری ۱۴۰ امضا؛ شفافیت در تصمیمگیری ملی
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان اظهارات خود، شایعات مربوط به جمعآوری ۱۴۰ امضا برای جلوگیری از واگذاری ایران خودرو به بخش خصوصی را تکذیب کرد و خواستار انتشار اسامی نمایندگان امضاکننده شد.