فروش سایپا متوقف شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه و بورس، در پی افزایش نارضایتی حواله‌داران و شکل‌گیری پویش‌های اعتراضی نسبت به تأخیر طولانی در تحویل خودروهای شاهین، اطلس و سهند، گروه خودروسازی سایپا از توقف ثبت‌نام جدید برای این محصولات تا تسویه کامل تعهدات قبلی خبر داد.

اعتراض حواله‌داران به تأخیر بیش از دو سال

در هفته‌های اخیر، برخی خریداران با راه‌اندازی پویشی با عنوان «به داد حواله‌داران ۲۵ ماهه خودرو شاهین برسید» از تأخیر غیرقابل توجیه در تحویل خودروهایی که بیش از دو سال پیش در سامانه یکپارچه برای آن‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، گلایه کردند. این متقاضیان می‌گویند با وجود پرداخت وجه کامل خودروها در مهرماه سال گذشته، همچنان هیچ‌گونه اطلاع دقیقی از زمان تحویل خودرو دریافت نکرده‌اند و مراجعات مکرر آن‌ها به دفاتر شرکت بی‌نتیجه مانده است.

جزئیات تعهدات معوق از زبان مدیر فروش سایپا

در پاسخ به این اعتراض‌ها، مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا ضمن عذرخواهی بابت تأخیرهای پیش‌آمده، اعلام کرد که این شرکت در مجموع ۴۰ هزار تعهد برای خودروهای شاهین، اطلس و سهند دارد که هنوز به‌طور کامل ایفا نشده‌اند. وی اظهار داشت: «در سه هفته گذشته، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، توانسته‌ایم حدود ۷ هزار دستگاه از این تعهدات را تحویل دهیم و این روند با سرعت ادامه خواهد یافت.»

واگذاری ایران خودرو و سایپا چگونه بورس را متلاطم کرد؟

دستور سران قوا برای توقف واگذاری سهام سایپا و ایران‌خودرو تا اطلاع ثانوی

توقف ثبت‌نام جدید تا تحویل کامل تعهدات

این مقام مسئول با تأکید بر حفظ حقوق مشتریان، اعلام کرد که سایپا تا پیش از تسویه کامل تعهدات قبلی، هیچ‌گونه ثبت‌نام جدیدی برای سه خودروی مذکور انجام نخواهد داد. او همچنین وعده داد که پیگیری‌ها برای افزایش ظرفیت تولید و تسریع روند تحویل به متقاضیان فعلی ادامه دارد.

چشم‌انتظاری هزاران خریدار

با توجه به گستردگی تعهدات معوق و تأخیر بیش از دو سال در تحویل برخی خودروها، خریداران همچنان نسبت به عملی شدن وعده‌های سایپا تردید دارند. شفافیت در اعلام زمان‌بندی دقیق تحویل‌ها و اجرای تعهدات، کلید بازگرداندن اعتماد به این خودروساز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *